Fair Play

Op 5 oktober 2005 hebben 19 Nijmeegse voetbalverenigingen samen met de gemeente Nijmegen, KNVB en NEC een convenant getekend. Daarmee was de Belangenvereniging Voetbal Nijmegen een feit. Dit samenwerkingsverband heeft als doel de Nijmeegse voetbalverenigingen te versterken en verloedering op en rond de velden te bestrijden.

Fair Play gedragsregels

• Gedraag je altijd en overal sportief
  • Spreek elkaar aan op het gedrag
  • Geef het goede voorbeeld
  • Respecteer ieders eigendommen
  • Afspraak is afspraak!
  • Houd je aan de spel- én clubregels (ook van de club die je bezoekt)
  • Accepteer beslissingen die genomen zijn door KNVB, club en scheidsrechter
  • Respecteer jezelf, de ander en je omgeving

Meld onsportief gedrag nu

U kunt onsportief gedrag bij competitiewedstrijden nu direct melden via de rode knop aan de rechterkant. Uw e-mail gaat naar de contactpersonen van beide betrokken verenigingen. U krijgt binnen een week een reactie op uw klacht. De verenigingen gaan eerst samen proberen het probleem op te lossen. Als dat binnen een maand geen resultaat oplevert, zal de Fair Play commissie bemiddelen.

Meer informatie

57 voetbalverenigingen uit de regio Arnhem, Nijmegen en Maas en Waal hebben in 2010 een convenant gesloten. Op deze website vindt u meer informatie over Fair Play in de regio Arnhem, Nijmegen en Maas en Waal.