U maakt gebruik van een verouderde webbrowser. Update uw browser om deze website goed te kunnen bekijken

Eerste punten voor Zondag 1

Gepubliceerd op 3 oktober 2016

Wedstrijdverslag sc Diosa – v.v. Kolping-Dynamo

Het leek allemaal zo hoopvol, een poosje geleden in augustus. Goede velden, goed voetbal, goed resultaat. Het opportunisme onder de supporters én de selectie van v.v. Kolping-Dynamo maakte echter gauw plaats voor realisme. Hier volgt een korte uiteenzetting van hoe het het eerste elftal de afgelopen weken is vergaan. Daar waar normaal gesproken een poging wordt gedaan om dit op een humoristische toon te doen, zal dit vandaag wat soberder van aard zijn: ‘bescheidenheid siert de mens’ immers en een beetje bescheidenheid na een dramatische periode wel op zijn plaats.

Bekerechec
Over het bekeravontuur kunnen we kort en krachtig zijn: een fiasco.
FC Kunde speelde KD van de mat, nadat Wout Westerhof zijn ploeg nog netjes op voorsprong had geschoten.
SV Nijmegen liet haar zaterdagtak een kwartiertje uitrazen tegen de hulpeloze KD defensie. Eindstand: 4-0
SCH werd goed partij geboden en pas in de laatste 10 minuten moest Kolping-Dynamo buigen nadat Rom Brans met een mooie lob hoop in de harten van de KD-fans had geschoten.
Einde bekeravontuur.

Competitie
SV Heumen was de eerste tegenstander van KD ooit in de 4e klasse. Helaas leverde een ongelukkig eigen doelpunt en een persoonlijke misser een 0-2 achterstand op die ondanks een paar aardige kansen niet meer rechtgetrokken kon worden. Heumen was niet per se een betere tegenstander, maar wel een stuk effectiever en meer solide.
Een uitwedstrijd bij Victoria in Afferden volgde: een schitterende knal van Wannes Vogels en goed keeperswerk van invalkeeper Joris Uijt de Haag zorgen voor een 0-1 tussenstand, maar helaas bleek Victoria de langste adem te hebben en liep verdiend uit naar 3-1.
De volgende uitwedstrijd speelde zich af op het kunstgras van Brakkenstein. Een totale offday had de 10-3 uitslag tot gevolg. Het gemak waarop KD de doelpunten weggaf was echter wel het startsein om het seizoen de volgende week echt te laten beginnen.
Overasseltse Boys had in wedstrijd vier een paar goede kansen en toonde zich dodelijk effectief. Dit was overigens totaal niet te wijten aan invalkeeper en linksbuiten Luuk van Gasteren, die prima functioneerde onder de lat. Na de rust bleek het meest positieve nieuws van september zijn opwachting te maken: Bram Bootsma keepte zijn eerste minuten in het eerste elftal en deed dit met verve. Een goede tweede helft bood genoeg om op voort te borduren in de wedstrijd tegen Diosa van een week later.
Diosa, daar waar het grootste succes uit de clubhistorie werd geboekt, werd in wedstrijd vijf verslagen. Toegegeven, de thuisclub was geen schim van de ploeg die het ons zo moeilijk maakte in de promotiewedstrijden, maar dit was ook de verdienste van de strijdende ploeg van Ton Gerrist. Eindelijk liet KD weer eens wat van de onverzettelijkheid zien die het team überhaupt in de 4e klasse had gebracht. Chris Hagen speelde zoals zo vaak een geweldige partij: de vleesgeworden onverzettelijkheid verloor geen duel. Roel Dorrestein toonde zich weer de verdediger die menig rechtsbuiten slecht laat slapen tijdens de zaterdag- én zondagnacht. Stijn Zunneberg was als laatste man het slot op de deur, schroomde niet om ballen weg te jagen als de situatie daarom vroeg en wierp zich met zijn volle 61 kilo in de baan van het schot om zo een tegentreffer te voorkomen. Luuk van Gasteren, nu als linkshalf, bleek een ware box-to-box speler te zijn en heeft ongetwijfeld de meeste meters afgelegd op sportpark de Wissen. Behalve deze jongens verdienen de kopgoal van Maurice Koppen op schitterende voorzet van Roel, de arbeidsethos van gelegenheidsrechtsbuiten Sebastian Siebes, de mooie en bevrijdende 0-2 van Rom Brans, de onopvallende transitie tot rechtsback van Jeroen Leerentveld en het uitstekende optreden van Bram Bootsma nog aandacht.

Conclusie
Het optreden van vandaag biedt Kolping-Dynamo hopelijk het nodige vertrouwen naar de rest van het seizoen. Één zwaluw maakt nog geen zomer en er zijn nog meer dan genoeg punten die verbeterd moeten gaan worden, maar met spelvreugde, vertrouwen, onverzettelijkheid en een flinke dosis teamspirit kan Kolping-Dynamo het iedere tegenstander moeilijk maken.