Fusieclub dreigt uiteen te vallen

Gepubliceerd op 13 januari 2012

Terwijl voorzitter Fred Brom met een ingetogen nieuwjaarstoespraak het sobere buffet van bier en stamppot opende, knalden 100 meter verderop in Chalet Brakkestein de Moët & Chandon champagnekurken na de ambitieuze speech van Technisch Directeur Roel de Krijger. Het contrast kon bijna niet groter en lijkt illustratief voor de verschillende stromingen binnen de club.

Waar de toespraak van Brom getuigde van groot realisme, of een schrijnend gebrek aan ambitie zoals zijn critici betoogden, overschreeuwde De Krijger zich bijna in zijn ambitie. “Binnen 3 jaar zijn we landskampioen”, zo opende hij zijn toespraak. Brom, fysiek 100 meter daarvandaan, maar qua visie lichtjaren van De Krijger verwijderd: “We willen dit jaar weer lekker meedoen.” Waar de toespraak van De Krijger op een enthousiast onthaal kon rekenen, vielen Brom vooral kritische kanttekeningen ten deel. De doorgaans zo nuchtere Patrick Swinkels: “Lekker ambitieus Fred!” Aan het buffet leek Brom de opmerking van Patrick reeds ter harte te hebben genomen. Van de eerdere ingetogenheid van zijn speech of een gebrek aan honger bleken niets meer te merken. Schaamteloos wierp Brom zich op de stamppot, de rest van de rij op asociale wijze aan de kant zettend.

Als de wedstrijd tussen zaterdag en zondag, voorafgaand aan de nieuwjaarsborrel, iets leek te bewijzen, dan was het het gelijk van het kamp De Krijger. De groep achter het huidige eerste elftal bleek bol te staan van veelal jeugdige talent en met een gerichte investering in iedere linie lijkt de ambitie van De Krijger eerder voorzichtig dan onrealistisch. Hoe nu verder? Die vraag houdt iedereen binnen Kolping bezig, nu het uiteenvallen van de fusieclub onafwendbaar lijkt. Niet voor het eerst lijkt de oplossing van Ricardo te komen. Ricardo: “Zo kan het niet langer. Het is de schuld van die zakkenvullers. Ik ben tegen. Het moet anders. Ik roep iedereen die het met me eens is op, om zijn tent naast die van mij op het hoofdveld van Kolping te zetten. We gaan niet weg voordat het allemaal anders is.” Charles: “Occupy Kolping!!!!!”