U maakt gebruik van een verouderde webbrowser. Update uw browser om deze website goed te kunnen bekijken

Gemengde gevoelens bij Zondag 1 na gelijkspel

Gepubliceerd op 8 mei 2017

Wedstrijdverslag v.v. Kolping-Dynamo – SV Nijmegen, 7 mei 2017

v.v. Kolping-Dynamo speelde zondag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen knap gelijk tegen het hooggeklasseerde SV Nijmegen. Ondanks de goede prestatie was lang niet iedereen tevreden. Waar sommigen het onverwachte resultaat koesterden, baalden anderen van de gemiste kans op drie belangrijke punten in de strijd tegen degradatie.

Bij de selectie was het belang van het duel duidelijk en trainers Ton Gerrist en Herman Heuver hielden de bespreking dan ook kort. Op weg naar de kleedkamer vielen er vanuit de geblesseerde Nijmegenspelers nog lovende woorden te horen over aankomend trainer Robin Leenders: ‘da’s echt een goeie trainer’. Dat terzijde, bereidde KD zich geconcentreerd, maar ontspannen voor op de belangrijke pot.

Met diezelfde concentratie en een grote werklust slaagde KD er tijdens de eerste helft goed in om Nijmegen van het goal af te houden. Middels een compacte veldbezetting werden de behendige aanvallers van Nijmegen in toom gehouden en zelf kreeg KD mogelijkheden door de ruimte achter de Nijmeegse verdediging. Het grootste gevaar kwam echter uit de corners die Wout Westerhof scherp voor de goal legde, op het hoofd van Roel Dorrestein. Na een van die corners zette Rom Brans hard en laag voor, waarna Wannes Vogels de 1-0 binnentikte. Ondertussen stichtte Nijmegen vooral gevaar aan de hand van hun snelle buitenspelers, al leidden hun voorzetten niet tot grote kansen.

In de tweede helft zette Nijmegen geleidelijk aan steeds meer druk, zonder erg gevaarlijk te worden. Er ontstonden grotere ruimtes op het veld en Wannes profiteerde daarvan door Wout weg te steken. Helaas wist hij de een-op-een kans niet te verzilveren, mede doordat de keeper zijn doel goed verkleinde. Vervolgens toonde Nijmegen zich in korte tijd twee keer dodelijk effectief, terwijl Kolping-Dynamo de concentratie even verloor. Eerst kopte Nijmegen een onnodig weggeven vrije trap binnen en enkele minuten later was een van hun aanvallers er als de kippen bij om een geblokt schot in te tikken.

Met ongeveer twintig minuten te gaan, zocht Kolping-Dynamo volop de aanval, waardoor de kans op een counter toenam. De rappe Nijmegen-aanvallers maakten handig gebruik van de ruimtes, maar rondom het strafschopgebied bleken ze niet koelbloedig genoeg om hun aanvallen doeltreffend af te ronden. Ook KD kwam moeizaam tot kansen, maar via de immer ijverige Luuk van Gasteren kreeg het kort voor tijd toch loon naar werken. Na een voorzet van Boudewijn Loeffen was hij sneller dan de keeper en zijn kopbal kon niet meer gestopt worden door de aanstormende verdediger: 2-2.

Ondanks de gemiste overwinning, geeft dit resultaat vertrouwen voor volgende week. Dan vecht Kolping-Dynamo uit bij Achilles 29 voor zijn laatste kans. Met dezelfde werklust en discipline zullen er zeker mogelijkheden liggen voor een goed resultaat.

PS: SV Nijmegen plaatste zich door het gelijkspel voor de promotieduels. Veel succes in de nacompetitie!