In Memoriam Gerard Bastiaans.

Gepubliceerd op 16 september 2021

Overleden op 85-jarige leeftijd, voor velen van jullie een onbekende binnen onze club maar Gerard Bastiaans was toch al 75 jaar lid van onze vereniging.
Van deze 75 jaar stond hij maar liefst 50 jaar als actief voetballer op de velden! Hij was een, voor die tijd, bijzonder snelle spits die menig doelpuntje wist te scoren. Daarentegen kwam hij als voetballer wel wat tekort…

Gerard is ook een korte periode voorzitter geweest waarna zijn broer Piet het stokje heeft overgenomen. Laatstgenoemde heeft de club door een erg moeilijke periode heengeleid, waarvoor nog altijd dank.

Na het overlijden van Piet, n.b. op ons eigen sportcomplex, heeft Gerard een aantal gesprekken met Fred gevoerd over het mogelijk aantreden van Fred als voorzitter van de club. Wat, zoals we allemaal weten, uiteindelijk ook goed gelukt is! De destijds gemaakte afspraak was voor 2 jaar maar die is zoals gebleken verlengd naar maar liefst 30 jaar!
Naast Gerard en Piet hebben ook de drie kinderen (Sjaak – Bas – Peter) van de Familie G. Bastiaans binnen de club flink tegen een bal aangetrapt.

Zo kunnen we nog veel meer dingen en mooie herinneringen benoemen waarin de familie Bastiaans als een rode draad binnen deze club is geweest.

Gerard het ga je goed!

Namens alle leden van Kolping-Dynamo