Oud trainer Kolping-Dynamo gearresteerd

Gepubliceerd op 28 februari 2013

De politie in Ede heeft vanochtend oud Kolping-Dynamo trainer Henk B. gearresteerd. Hoewel de politie vooralsnog weigert verdere mededelingen te doen, gaan bronnen rond Kolping er van uit dat de arrestatie verband houdt met het gok- en dopingschandaal dat de club teistert.

In het huis van de oud trainer zijn naar verluidt grote hoeveelheden groeihormonen, cash geld (grote coupures) en sloffen extra lange (!) filtersigaretten van het merk ‘Belinda’ gevonden. Henk B. zou volgens insiders de spil in het stelselmatig dopinggebruik bij Kolping-Dynamo zijn. Een oud voorstopper van Nijmeegse Boys, die anoniem wil blijven: “Ik heb altijd gezegd dat die blauw swerte homo’s van Kolping aan de schijven zaten. Die knokige witte (Bart Eisenburger, redactie) en die krullenbol met zijn roze haarbandje (Ivo Spanjersbergen, redactie) kwamen samen boven de 5 meter. Als je die wilde dekken bij een corner had je een vergunning nodig om het luchtruim te betreden. En dan kwam Ivar ‘yoooo’ Fontijn ook nog eens mee met zijn twee meter tachtig. Dat ging toch nergens over. Zeker als de geruchten waar zijn dat die Bertje (Bart Eisenburger, redactie) een zoon van die trainer was. Die trainer kon zelf niet eens over een kabouter heen kijken. Hoe ken die gozer dan tweeënhalve meter zijn?”

Misdadig

Het dagelijks bestuur van Kolping wil officieel niet reageren op de geruchten. Boze tongen beweren dat zowel de voorzitter als de secretaris zelf ook niet vies waren van een groeihormoontje op zijn tijd. “Denk jij dat die gasten zomaar boven hun haar zijn uitgegroeid?”, aldus een anoniem Kolping-lid. Misdadig, zo karakteriseert hij de praktijken. “En het bestuur maar lullen dat er nog zoveel groei in het team zat.” Theo Peters, lid van het algemeen bestuur, publiceerde recentelijk wel een artikel op de Kolping-website. In dat artikel, dat kant noch wal raakte en bol stond van de feitelijke onjuistheden en suggestieve verdachtmakingen, probeerde de machtswellustige Theo Peters de aandacht af te leiden van de werkelijke misstanden binnen de vereniging. Misstanden die jarenlang plaatsvonden onder zijn bestuursverantwoordelijkheid. Een anoniem Kolping-lid: “Die Peters zal wel weer komen met ‘Ik heb het niet geweten, ik stond in de keuken.’ Nou, if you can’t stand the heat, get the fuck out of the kitchen. Alsof die groeihormonen niet werden geconserveerd tussen de bitterballen en de kipkluiven. Ik wil die Rikie geen dwaze moeder noemen, maar Peters wist net zo veel van die groeihormonen bij Kolping als papa Zorreguieta van de verdwijningen onder de Junta.” De oud stopper van Nijmeegse Boys: “Die Bertje was zo lang, die had die Julio Poch zo uit de lucht gekopt. Dan hadden die vrouwen pas raar staan kijken op dat plein van de mayo.”