Robin Leenders komend seizoen trainer Kolping-Dynamo

Gepubliceerd op 11 maart 2017

Robin Leenders (29) volgt komend seizoen Ton Gerrist op als hoofdtrainer bij vv Kolping-Dynamo. Op dit moment traint Leenders de onder-19 jeugd van Oss’20. Hiervoor was hij als trainer bij NEC verantwoordelijk voor meerdere jeugdelftallen, waaronder onder-19 en de onder-15. Ook heeft hij ervaring als veldtrainer bij de eerste elftallen van deze clubs. ‘Wij hebben bewust gekozen voor een jonge ambitieuze trainer die veel ervaring heeft als trainer bij diverse jeugdelftallen en die nu toe is om aan de slag te gaan als trainer/coach bij een eerste elftal’, aldus Fred Brom, voorzitter van de club. ‘De komende maanden willen we gebruiken om gericht de selectie te versterken. We willen een stabiele spelersgroep neer gaan zetten waarmee we de komende jaren stappen kunnen maken’.

Leenders heeft zin in zijn nieuwe klus. ‘Ik wil graag de stap naar een eerste elftal zetten en Kolping-Dynamo is hiervoor een mooie club. Op korte termijn gaan we rond de tafel om in kaart te brengen wat we zoeken voor komend seizoen. De club heeft een positieve uitstraling en dat is belangrijk om spelers aan te trekken”, aldus de Nijmeegse oefenmeester.