Sterkhouders blijven Kolping-Dynamo trouw

Gepubliceerd op 11 maart 2017

Met Tom Brom, Chris Hagen, Wout Westerhof, Silvano Monteiro en Rom Brans zijn de blauw-zwarten er in geslaagd hun sterkhouders aan boord te houden. Voor de club is het behouden van deze spelers een goede stap in het bewaken van haar identiteit: een warme en open voetbalclub. De technische staf is in zijn nopjes met dit nieuws: ‘Het klopt dat wij op zoek zijn naar versterkingen maar wel binnen de normen en waarden van de club. Deze spelers dragen de cultuur van de club bij zich en het is goed om vanuit deze kern verder te bouwen. Daarnaast is de passie die zij voor Kolping-Dynamo hebben mooi en uniek om mee te maken’ aldus Herman Heuver. De club hoopt op korte termijn meer positief nieuws naar buiten te brengen over het aanblijven van spelers in de huidige selectie, deze gesprekken lopen nog. Wordt dus vervolgd..

Chris Hagen (28) speelt dus ook aankomend seizoen in de achterste linie van Kolping-Dynamo. Dit is de uitkomst van een gesprek tussen Chris en de nieuwe hoofdtrainer. ‘Hij heeft mij gemotiveerd om te blijven, wij willen iets neerzetten en daar wil ik graag deel van uit maken’ aldus Chris.

In september gaat de centrale verdediger zijn vierde seizoen in bij Kolping-Dynamo. Hij maakte de laatste jaren ups en downs mee bij de club. De historische promotie naar de 4de klasse en de huidige strijd tegen degradatie zijn hier misschien wel de mooiste voorbeelden van. Ondanks de iets mindere periode kiest hij toch voor een langer verblijf op de d’Almarasweg en dat siert hem.

Chris staat bekend als een winnaar, een betrouwbare speler, maar bovenal een mooi mens. Zijn verdedigende acties en robuuste speelstijl zijn toonaangevend voor zijn persoonlijkheid in het veld. ‘Vol smart voor blauw en zwart’, zo kan Chris het beste omschreven worden. Desalniettemin werd er rekening mee gehouden dat de kersverse vader wellicht een stapje terug zou doen. Dat hij nu heeft toegezegd bij Kolping-Dynamo 1 te blijven is tekenend voor zijn ambitieuze karakter en liefde voor de club. Daar mogen wij als blauw zwarten best even trots op zijn!

Robin Leenders is dan ook blij met het aanblijven van Kolping-Dynamo’s nummer 4. ’Ik kijk er naar uit met hem samen te werken want winnaar+winnaar geeft een team wat extra’s. Voor mij sluit zijn persoonlijkheid goed aan bij hetgeen wij de aankomende jaren neer willen gaan zetten; een combinatie van plezier en prestatie. Met zijn ervaring gaat hij belangrijk zijn voor de ontwikkeling van jonge spelers die de stap naar Kolping-Dynamo gaan zetten'.

Via deze weg wil de club bovenstaande spelers dan ook namens alle leden, spelers, supporters en sponsoren van vv Kolping-Dynamo hartelijk danken voor hun inzet de afgelopen jaren. Wij hopen nog lang van jullie te genieten!